Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija


Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija – darbdavys, kuriam rūpi darbuotojų įsitraukimas ir įvairovė ir kuris užtikrina įtraukią bei tolerantišką aplinką visiems (-oms) darbuotojams (-oms) įvairiose srityse bei siekia užtikrinti lygias galimybes visiems (-oms) darbuotojams. Prezidento kanceliarija yra įtraukusi lygių galimybių ir nediskriminavimo principus vidinėse įstaigos antikorupcinio elgesio ir etikos taisyklėse. Jose numatyta, kad darbuotojai (-os) negali varžyti vieni kitų teisių ar teikti privilegijų dėl lyties, rasės, tautybės ar kitų Lygių galimybių įstatyme numatomų pagrindų.
Prezidento kanceliarija kuria aplinką, kurioje gerbiamas kiekvienas darbuotojas, pripažįstamos ir vertinamos darbuotojų individualios savybės ir gebėjimai. Visi darbuotojai privalo laikytis vidiniuose dokumentuose priimtų nuostatų, kad būtų užtikrinamos lygios galimybės ir išvengta tiek tiesioginės, tiek netiesioginės diskriminacijos. Darbuotojų atrankos procese naudojama lyčiai neutrali kalba, darbo pokalbių metu siekiama atskleisti tik darbuotojo (-os) kompetencijas skirtas reikiamam darbui atlikti.
Įstaigos patalpose užtikrinama, kad erdvės būtų pritaikytos asmenims su negalia: įrengti taktiliniai takai, pandusai, keltuvai, taip pat atitinkamai žymimi skaidrūs paviršiai, siekiant tinkamo prieinamumo turintiesiems regos negalią, specialus žymėjimas – lauko ir vidaus erdvėse. Atsižvelgiant į visų lankytojų poreikius, įstaigos erdvėse 2024 metais atverta nauja erdvė – multisensorinis kambarys.
Didelis dėmesys skiriamas ir informacijos prieinamumui: interneto svetainių lrp.lt, pazinkvalstybe.lt statinė ir nekintanti informacija išversta į lietuviu gestų kalbą ir parengta lengvai suprantama kalba, įdiegtas specialus įrankis regos negalią turintiems asmenims, o įstaigos raštiška informacija teikiama atsižvelgiant į tinkamus šrifto, dydžio, teksto lygiavimo, kontrasto, lengvai suprantamos kalbos principus. Valstybės pažinimo centre įrengti audiogidai žmonėms su regos negalia, nuolat vedamos edukacijos specialiųjų ugdymosi poreikių turinčioms lankytojų grupėms. Ekskursijų po Prezidento rūmus metu sudaroma galimybė gido pasakojimą versti į lietuvių gestų kalbą.
Įstaiga siekia tapti pavyzdžiu ir kitoms organizacijoms informacijos žmonėms su negalia prieinamumo temoje ir bendradarbiaudama su kitomis negalios organizacijomis yra suorganizavusi daugiau nei 30 gerosios praktikos seminarų šalies regionuose.
Siekdama įtraukti visas visuomenės grupes, Prezidentūros kanceliarija nuolat organizuoja įvairius renginius, forumus, ekskursijas ir edukacijas senjorams, žmonėms su negalia, jaunimui, o teisingumo, įvairovės ir įtraukties principai lieka vienais didžiausių įstaigos prioritetų.
Inicijuodama ir vykdydama viešuosius pirkimus, Prezidento kanceliarija vertina galimybę pirkti socialiai atsakingai, todėl stengiasi prekes bei paslaugas pirkti iš organizacijų, kuriose dirba žmonės su negalia.
Prezidento kanceliarija sudaro sąlygas darbuotojams derinti darbą ir asmeninį gyvenimą: įstaigos patalpose yra specialiai įrengtas erdvus ir jaukus vaikų kambarys su darbo vietomis.
Įstaigoje užtikrinamos lanksčios darbo sąlygas visiems darbuotojams. Derinantiems darbą ir asmeninį gyvenimą yra suteikiama galimybė dirbti nuotoliniu būdu, vykdomi darbuotojų adaptacijos procesai.
Įstaiga yra patvirtinusi Smurto ir priekabiavimo darbo aplinkoje prevencijos politiką, kurioje numatytos sąlygos, kaip ir kur darbuotoja (-as) gali kreiptis, nustatoma skundo nagrinėjimo tvarka. Gautus pranešimus nagrinėja Teisės ir personalo skyriaus vedėjas arba sudaryta komisija.
Kasmet organizuojamos apklausos, kuriose darbuotojai anonimiškai gali atsakyti į klausimus, kaip jaučiasi darbe, kolektyve, kokie santykiai su tiesioginiu vadovu, ar darbe jaučiasi saugiai ir gerai ir ar nėra diskriminuojami.
Už lygių galimybių įgyvendinimą organizacijoje yra atsakinga Teisės ir personalo skyriaus vedėja.